jaromir_dusek__192x128_.jpgBývalý odborářský boss Jaromír Dušek o sobě po čase opět dává slyšet. Organizuje protestní akci, která by už za necelý měsíc, od 12. ledna příštího roku, mohla ochromit dopravu v Česku.

Odborářům se nelíbí návrh ministerstva financí, podle něhož by se měly danit zaměstnanecké výhody jako jsou stravenky či režijní jízdenky. Pokud s nimi politici nezačnou jednat a nedomluví se, hrozí, že od 12. ledna vstoupí do časově neomezené stávky. Ta by zřejmě ochromila železnici i hromadnou dopravu v mnoha českých městech, zastavit by se mohlo i pražské metro.

Čtěte více o hrozící stávce

Upozornění: Dotazy se z technických důvodů zobrazují s časovou prodlevou.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Lariš
Pane Dušku,myslíte si,že v době(a dobách minulých),kdy byly a jsou ČD v mínusu a stát do nich pumpuje miliardy z veřejného rozpočtu,je etické,aby si rodinní příslušníci vozili své zadky zadarmo??Neměly by si takové benefity firmy zřizovat,jen tehdy,když jsou ,,zdravé" a jejich hospodářské výsledky jsou v kladných číslech??Děkuji za odpověd'.Hezký zbytek dne.Lariš J.
Přišel jsem k chatu ze zasedání dozorčí rady ČD. Konstatujeme i dnes, že České dráhy jsou ze strany státu celou řadu let nedofinancované. Na osobní dopravu stát dluží pro příští rok více než 3 miliardy korun. Není tedy pravda, že by jsme my dělali něco na úkor státu, ale stát, tedy i Vy, žije na úkor Českých drah a jeho majetku. A nejde prioritně o nějaké režíky (jízdní výhody) na železnici, ale o dalších 41 benefitů, z kterých se několik může dotýkat i Vás. Dohromady jde o desítky, možná stovky milionů korun, které na tom může stát získat. Ale také nemusí. Vedle toho slíbené odpočty DPH z nákupu vozidel podnikately, jsou násobkem těchto případných ušetřených prostředků.
Jaromír Dušek
pavel
Dobrý den. Myslíte si pane Dušku, že je etické pobírat benefity a nedanit je?? Pracuji v jedné cementářské společnosti na severu Čech a mohu Vás ubezpečit, že co se týče benifitů, tak máme zdaněno úplně vše, jelikož nám bylo zděleno, že je to hmotný požitek. Tak nechápu,o co se tady 20 let po revoluci pokoušíte!! Děkuji a těším se na Vaši odpověd.
Nevím, jestli využíváte ve Vaší firmě stravenek či zda jste členem nějaké odborové organizace. A nebo možná užíváte některý z dalších 40 benefitů, o kterých se veřejně moc nemluví. Nebo jste ve Vaší firmě natolik neschopní, že si neumíte tyto benefity vyjednat. Je mi Vás líto, jestli Váš názor na benefity je spojen s nějakou minulostí. A co třeba benefity poslanců, členů vlády, senátorů a nebo obecně podnikatelů? Divil byste se, kolik benefitů existuje ve vyspělých kapitalistických společnostech.
Jaromír Dušek
jan
Možná by jste měl pane Dušku zorganizovat protestní akci třeba pro zdravotníky ať mají léky bez doplatků, zdravotní péči bez spoluúčasti. Nebo pro pracovníky v potravinářství. Mohl by jste pro ně požadovat možnost kupovat potraviny bez DPH. Takto by se dalo pokračovat po jednotlivých odvětvích. Napište mi alespoň jeden racionální důvod, čím zdůvodníte tyto zaměstnanecké výhody? Navíc bez zdanění. Proč jiné profese ne? Děkuji.
Žijete v bludu, že učastníkům včerejší schůzky jde o výhody pouze pro sebe, tedy o nezdaněné jízdní výhody. Oni jsou natolik solidární se všemi ostatními občany, že žádají stažení materiálu, který se týká 42 benefitů. Pochybuji, že některý z nich nevyužíváte Vy. Tyto benefity postihují absolutní část občanů České republiky. Zkuste si to nastudovat, změníte názor.
Jaromír Dušek
Pavel Oplt
Pane Dušku, zajímá mě, kdo v ČR financuje odbory, konkrétně pak ČMKOS. Jsou to jednotliví odboráři svými příspěvky? Dostávají odbory cokoli od státu, ať už na jakékoli úrovni? Pokud nemáte informace o ČMKOS, jak to bylo s odbory, ve kterých jste působit? Případně: kde se dají tyto informace zjistit?
Odboráři žijí výhradně z příspěvků svých vlastních členů, kteří platí centrálu a své funkcionáře po zdanění svých příjmů, tedy z čistého příjmu. Pouze na činnost bezpečnosti a ochrany zdraví při práci přizpívá stát určitou částkou na činnost inspektorů, kteří tuto činnost vykonávají. Dalším zdrojem příjmů odborových organizací je jsou komerční příjmy z nájmu nemovitostí nebo z jiné obchodní činnosti. Rozhodně nejsou placeni ostatními daňovými poplatníky.
Jaromír Dušek
Jakub S.
Dobrý den, tak trochu chápu Vaše postoje a důvody ke stávce,ale nemáte pocit, že zastavením dopravy v ČR zasáhnete především obyčejné lidi jako jsem já, kteří jsou na HD závislí. Berete si nás, občany, závislé na Vás, za rukojmí Vašich zájmů. Je pro Vás důležitější dojet včas do práce, kde si vyděláte na na svoje živobytí poctivé peníze nebo se levně najíst za "umělé peníze" v podobě stravenek. Krom toho nás pořád všichni nabádají k využívání HD před osobní dopravou (především myslím auta), ale jak máme vědět, že dorazíme tam kam chce v době kdy chceme, když Vy si děláte z dopravní infrastruktury HD "hřiště" pro politické tahanice.V žádném případě nesouhlasím se stávkou, kterou plánujete-upřímně si myslíte, že je to poslední schůdné řešení? Copak takhle se jedná v moderní, informační a civilizované společností lidí s vzděláním? Pochybuji!
Žijete mimo realitu. Kdybychom u nás stávkovali v průměru stejně, jako ve vyspělých kapitalistických společnostech, asi byste na připravovanou stávku nahlížel jinak. Všude ve světě je stávka jedním z nástrojů k prosazení zájmu určitých skupin a je velmi často využívána. Ve srovnání se západem se u nás stávkuje minimálně, nebo téměř vůbec. To co si dovolí vůči svým zaměstnancům firmy v České republice si ve Francii, Německu či Rakousku nedovolí ani ze srandy. Nejde o partikulární zájem jednoho odvětví, tedy jízdní výhody, ale o desítky dalších benefitů, kterých se řada dotýká i Vás. Přestavte si několik set tisíc dodatečných daňových přiznání kvůli stokorunám a tisíce nově přijatých zaměstnanců na finanční úřady, kteří to budou likvidovat. Asi byste rád ze svých daní zaplatil obrovský nárust byrokracie státu radši, než respektovat názor lidí, kteří hájí většinu obyvatel.
Jaromír Dušek
Agi
Pane Dušku, dokážu si představit zdanění stravenek, za které se dnes dají pořídit krom teplého jídla i například tabákové výrobky a lihoviny, a hodnota těchto je přesně vyjádřená na každé poukázce. Jak chce však úředník zjistit reálnou hodnotu režijní jízdenky? Jinak Vám držím palce, protože se domnívám, že lidé, kterých se nové opatření nejvíce dotkne, mají nejmenší podíl na tragickém hospodářském výsledku Českých drah.
Děkuji za podporu. Mám stejný názor, na to, že zjistit reálnou cenu jakéhokoli benefitu bude velmi obtížné a velmi nákladné. Přirozeně příslušné návrhy ke zdanění se nedotýkají skupiny "horních deseti tisíc", kteří naopak využívají jiných výhod, jako například odpočtu DPH, jako živnostníci či podnikatelé. Vůbec jim to nezávidím, ale i oni by měli mít soudnost.
Jaromír Dušek
Marie
Pracovala jsem u ČSD /ČD /přes 30let.Plat nic moc,ale slib,že až odejdu do důchodu budu mít za výsluhu režijku,že budu moci na ní cestovat.Proč nádražákům by se měli tyto výsluhy brát ,když jiným zůstávají?.Vždyt i ta režijka není zadarmo,jak si kdekdo myslí a prolongace se plíživě zdražuje.Zdravím a jsem ráda,že jste se zase objevil.
Narazil jste na něco, co většina občanů v České republice nevnímá. Železničáři nic zadarmo nemají, tedy ani jízdní výhody. Zaplatí dopředu cenný kupón a kupují si za něj vlastně komerční slevu, tak jako si například cizinec koupí komerční slevu na trase Praha-Brno do Pendolina. Přestože reálná cena jízdenky na Pendolino do Brna je mnohonásobně vyšší, než za jakou je nabízena, nechce Kalousek po cestujících, kteří tuto slevu využívají zdanění rozdílu.
Jaromír Dušek
firman
Nepamatuji si v kterém roce se psáno dobrovolně vzdali svých deputátů zaměstnanci plynárenství a dalších oborů.Jen ČSd si je ponechala díky Vašemu jednání.Je to nekorektní k ostatním obyvatelům.A´T jezdí jen Ti kteří pracují a ne rodiný příslušníci
Nechápu, proč všichni hovoříte pouze o jízdních výhodách. Pan Kalousek přeci nenavrhuje zdanit pouze jízdní výhody. A odborové svazy nenavrhují jednat, popřípadě stávkovat pouze za jízdní výhody, ale za dalších 41 benefitů, kterých se řada dotýká nepochybně i Vás. A ukažte mi toho hlupáka, který se dobrovolně, bez reciprocity vzdá jakékoliv výhody. Znám řadu oborů, kde zaměstnanci využívají zlevněného nákupu u nich vyráběného zboží, aniž by o tom ostatní republika věděla.
Jaromír Dušek
Člověk
Ani mi moc nevadi že bych si měl přispivat nebo platit daň z nějakych vyhod u zaměstnavatele ale vadi mi a to nejen mi že ta sebranka ve vladě a kolem ni ma skoro vše zadarmo včetně dopravy i když proč by ji využivali když maji auta o kterych nam obyčejnym lidem se ani nezda a měsični platy tak vysoke že 80% občanu tohoto statu to nevyděla za cely ROK!!! Kdy začnou Ti co nam kažou o hospodařstvi a vedou naš stat do PR... vite kam,kdy začnou oni danit sve vyhody a třeba dostat za měsic nemocenske necelych 9500kč ať ukožou lidem a dělaji 200 hodin měsičně za 20 tisic hrubeho!!! Tak kdy se už začne dělat něco s těmi co nam vladnou a neřikejte mi že to je na voličich....my nic nezmužem!!!
Vidím, že se v názoru na to, kde jsou skutečné peníze shodneme, i na to kde je nejvíce benefitů, o kterých se veřejně nemluví a které se nikdo zdanit nezamýšlí. Bohužel se přikláním k tomu, že občan je váženým občanem jen v den voleb, kdy ho dotyčný politik obluzuje svými sliby a kdy ho potřebuje a potom se z občana stává lůza bez mozku, kterou není potřeba poslouchat a jejíž názory jsou irelevantní. Přesto si myslím, že i volbami se střídáním politických garnitur a čištěním té nejzkorumpovanější části politiků může lecos zlepšit.
Jaromír Dušek
FLORIAN
Dobrý den. Ministr Kalousek argumentuje že jsou to výhody pro skupinu obyvatel .Co říkáte tomu že poslanci a vládní uředníci mají dopravu a jiné náhrady zdarma a ještě berou na dopravu a jiné paušaly .To se nestidí křestan Kalousek a celá vláda.Kážou vodu a pijí víno.Děkuji
Zmínil jste jenom některé výhody, kterých užívají členové některé z komor parlamentu či úředníci vlády, ale jejich ve skutečnosti mnohem více a rozdíl oproti prostým občanům je tak markantní, že kdyby většina občanů tyto rozdíly znala, mohlo by to skončit další defenestrací. Nicméně o poslancích a ostatních zmíněných vyvolených platí, že kapr sám sobě rybník nevypustí. Ale nám ho vypouštění trvale. Rozdávejme po miliardách a po korunkách od milionu občanů to znovu vyberme.
Jaromír Dušek
Marie
Myslím si totéž, co pisatel přede mnou. A kromě toho by prospělo se zaměřit spíše na práci než na benefity. Třeba, aby vlaky byly alespoň čisté. Já osobně jsem nikdy v žádném zaměstnání neměla stravenky a nenapadlo by mne za to stávkovat, to snad není povinnost zaměstnavatele.
Je mi líto, že Vaši zaměstnavatelé v minulosti nedodržují zákoník práce a chovají se natolik asociálně, že by si to žádná slušná firma ve vyspělé ekonomice vůbec nedovolila. Nejde však jenom o stravenky. Představte si, že se rozhodnete darovat krev za symbolický poplatek a pan Kalousek ve snaze, abyste náhodou nezbohatla Vás nechá vyplnit dodatečné daňové přiznání a zdaní Vám to. Je to jen příklad. K tomu bych mohl uvést desítky dalších, které se Vás mohou týkat.
Jaromír Dušek
martin
Dobrý den. Proč místo podpory parazitujících francouzských stravenkářských firem nepodporujete jiné formy podpory stravování pro zaměstnance? Děkuji za odpověď.
Můj názor je, že pozitivnější je zajistit zaměstnanci v průběhu jeho směny teplé jídlo, než poskytnout natištěný papírek mající hodnotu desítek korun. Mnohdy tento cenný kupón bývá zaměněn za něco jiného, než za stravu. A přesto se dá docílit toho, aby obchodní společnosti za něj nic jiného než teplé jídlo neposkytovaly. Ne všude na všech pracovištích je možné v průběhu pracovního výkonu podávat teplé jídlo a zajistit jídelnu.
Jaromír Dušek
Karel
Proč jdete tak pozdě se stávkou? Jaké je řešení dnešních nehorázných nehod na železnici a změní se to k lepšímu?Jak by jste řešil v Praze a okolí pásma, kdy ujedete 1 km. a zaplatíte více, než když ujedete 3 km? Kdo přijede do Prahy, tak se v pásmech nevyzná a proč se neplatí za ujeté kilometry?
Veřejnost moc nevnímá, že došlo k významené segmentaci železnice a že České dráhy za většinu nehod, které postihují železnici, nenesou odpovědnost. Veškeré záležitosti, které se týkají infrastruktury (poruchy zabezpečovacího zařízení, spadlý most ve Studénce apod.) jdou na vrub Správy železniční dopravní cesty s.o., která je samostatným subjektem. Cargo, které nese odpovědnost za několik posledních nehod, je samostatnou akciovou společností. A takto bych mohl pokračovat. Co se týká tarifů, mohu říct, že se neztotožňuji s cenovou politikou na českých drahách. Vše ovšem souvysí s výše uvednou odpovědí, kde hovořím o katastrofálním financováním osobní dopravy ze strany českého státu ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi. A to už nehovořím o srovnání se silniční dopravou. Jsme neustále vybydlováni a České dráhy poskytují krajům i státu službu, za kterou nedostávají zaplaceno. Těžko si tedy mohou dovolit masivně obnovovat zaostalý vozový park.
Jaromír Dušek
Jauvajs
Dobrý den pane Dušku, ještě jezdíte hrát golf společně se sličnými mladými dívkami ? Když se napíjete, je pak s Vámi sranda. Děkuji
Neřadím se k alkoholikům, ale jako každý Čech se rád napiji piva či sklenky dobrého vína a s mladými slečnami se na golfu většinou nesetkám, protože ho zřejmě nehraji dost dobře a ne dost často. Moje výsledky jsou spíše podprůměrné a většina mých spoluhráčů golfu mají hodně daleko ke sličným dívkám.
Jaromír Dušek
Michal
Dobry den, proc budete stavkovat za stravenky? Proc stavkou budete poskozovat sveho zamestnavatele (neni nahodou kouzlo stavky v tom, ze se jejim prostrednictvim bojuje proti nemu)? Pokud "bojujete" za vsechny lidi (ackoliv vsichni lide rozhodne stravenky nemaji a ja osobne musim vydelane penize, ktere pote utratim za jidlo i cestu do prace, zdanit), tak proc nestavkujete kuprikladu proti vysoke cene elektriny? Ta se na rozdil od stravenek a rezijek netyka pouze uzkeho okruhu osob, nezapleveluje to danovy system a v neposledni rade - neposkozuje to zamestnavatele (v podstate by takova stavka "bojovala" i za jeho zajmy). Dekuji
Jsem přesvědčen, že se mýlíte. Zdanění celé řady benefitů postihne především zaměstnavatele a teprve ve druhé vlně možná změstnance. Tam, kde jsou silné odborové organizace, si stravenky vynutí i po zdanění a zvýšená cena bude na úkor nákladů firmy. Zrovna tak jízdní výhody by dopadly stejným způsobem. Jinak mám stejný názor na to, že námětů na stávku by tady mohla být celá řada, včetně ceny elektrické energie nebo někdy i pohonných hmot. Jakmile to bude takový problém, že kvůli němu budou ochotni stávkující riskovat své zaměstnání, určitě taková stávka může nastat.
Jaromír Dušek
sigi
Pane Dušku, ano, dlouho o Vás nebylo slyšet. Chystáte se tedy někam kandidovat? Vlakem pravidelně nejezdím, ale moji rodiče cca před měsícem jeli z VČ kraje do Vídně a jejich dojem z ČD byl strašný - od nemožnosti koupit online jízdenku (nutnost dojet si pro ni do Prahy nebo poslat kurýrem za nemalý peníz bez jistoty doručení), přes čistotu vlaku až po ohromující svinčík na pardubickém nádraží.
Velmi těžko se mi odpovídá na Váš dotaz, protože při mých cestách vlakem mám podobné nedobré zkušenosti. Segmentace železnice na desítky subjektů a dceřinných společností a vytvoření tzv. produktových vertikál je něco, s čím se nemohu smířit a co přináší všechny neduhy, o kterých hovoříte. Mnohdy si připadám jako v restauraci s několika číšníky, kdy jeden nosí pouze jídelní lístek, druhý pouze pití, třetí inkasuje apod. Zákazník se na železnici absolutně neorientuje. Segmentace přinesla významené shoršení kvality služeb a Vaše zkušenost s nečistotou mi není cizí. Čím dál častěji se používá moderní outsourcing, který je mnohdy méně efektivní, než tytéž činnosti realizované vlastními lidmi a i prezident Klaus prohlásil o outsourcingu, že každý hlupák ví, že je dražší. Někdo z toho přeci jenom profit má, jinak by se nědělal.
Jaromír Dušek
wang
Pracoval jste někdy, nebo jste byl vždy jen odborář? Jinými slovy, znáte práci nebo o práci jiných neustále jen mluvíte? p.s. hlavně zatočte s temi firmami jako Alitalia, jejíž odbory poškozovaly zájmy jako firmy tak jejích zaměstnanců
Od svých 18 let jsem pracoval jako výpravčí ČSD a věřte mi, že se umím uživit i jinou činností, než prací v odborech. Všude, kde jsem působil se snažím vykonávat svoji činnost profesionálně, tak jako fotbalista který přestoupí z klubu do klubu. Znám podobné případy, jako výše zmíněný případ Alitalie, kdy odboráři přetrhnou pomyslnou strunu a jsou příčinou skázy nejen podniku, ve kterém působí, ale většiny pracovních míst, které by měli obhájit. Je to zvrácenost, na kterou nemám slušný výraz. Na druhé straně tam, kde odbory nepůsobí, se někteří podnikatelé chovají nikoli jako kapitalisté, ale jako feudálové. Znám celou řadu případů, které je lepší ani nezmiňovat.
Jaromír Dušek
Petr
Kdy bude konečně v ČR normální skutečná stávka jako ve Francii nebo Německu? Vy bossové se vždycky s ODS a managementem dohodnete, ale skutek utek. Léky viz. jiný článek tady na Aktuálně stojí stejně jako na západě, jídlo to samé, ceny energií jsou buď srovnané nebo se k tomu blíží, na VŠ neberou děti dělníků cca 4% ze studentů, ODS nechce euro a podniky krachují, ODS zdražuje jízdné atd. ale platy jsou naprosto proti západu podhodnocené. Kdy konečně začnete něco skutečně dělat?
Nepovažoval jsem se nikdy za bosse a jsem zřejmě jediný bývalý představitel odborů, který v České republice za posledních 50 let opravdu stávkoval. Bylo mi jedno, která politická garnitura je zrovna u moci. Stávkoval jsem i za vlády ODS, i za vlády sociální demokracie. Nejsem členem žádné strany a nemám tedy důvod si Vámi zmíněné handly domlouvat. Co se týká práce či skutečného dělání, možná byste se mnou neměnil.
Jaromír Dušek
Martin
Vážený p. Dušek, chápu že železničáři chtějí (a jistě budou i nadále) jezdit i s rodinami prakticky zadarmo, ale skutečně jste tak hloupý, že chcete promarnit možnost zabít parazity typu Sodexho ? Laskavě si stávkujte pouze za režijky a stravenky nechejte zemřít, já je nechci.
Je zřejmě chybou, že se v médiích neustále skloňují jenom zlevněné jízdenky nebo stravenky. Ale o ostatních desítkách benefitů se moc nehovoří. Já také nejsem zapřísáhlým zastáncem stravenkových firem, zvláště když nejsou sto docílit, aby si držitel stravenky za ni nemohl pořídit cigarety nebo alkohol. tady si myslím, že je to spíše otázka obrovského množštví pracovišť, kde zaměstnavatel není objektivně schopen zajistit podání teplého jídla v průběhu pracovní směny. I stravenka má pro řadu lidí velký význam a bez ohledu na to, co si myslím o stravenkových společnostech.
Jaromír Dušek
Jirka
Dobrý den, podle mě byste měli přistoupit na protesty, které jsou běžné např. v Itálii či Francii, naprosto zablokovat dopravu na týden apod. Teprve pak by se mohlo něco změnit.
Jestli jste měl možnost číst celé prohlášení včerejší schůze zástupců odborových organizací, našel byste tam pohružku časově neomezenou stávkou, což je to, co vy navrhujete. I účastníci včerejší schůzky mají stejný názor jako Vy, že žádná symbolická akce nemá dostatečný účinek a nikdo by na to neragoval.
Jaromír Dušek
Josef
Pane Dušku.Prakticky v každé odpovědi zmiňujete podnikatele a jejich benefity.O čem to mluvíte?Co považujete za podnikatelský benefit?To,že musím kč opravdu vydělat,abych si nějaké mohl nechat,to že neznám pojem přesčas,protože pracuji neomezeně,nebo to,že se v mé provozovně nemusíte bát opřít o stěnu,aby jste se neušpinil(tak jako ve Vašich vozech)?!Byť jsou ČD ztrátové,své výplaty stále dostáváte!A chcete nezdaněné benefity.Čím chcete stále vyhrožovat?Vlaky jsou špinavé,jezdíte stále pozdě,tak čím si je zasloužíte?Odboráři jsou stále zvyklí brát a chtít,ale odpovědnost za firmu žádná.Klidně stávkujte,v době krize bude o nezaměstnané jistě nouze?!
Podnikám možná déle než Vy a něco vím o optimalizaci daní. To, co jsou mnozí podnikatelé schopni zahrnout do svých nákladů a co ve skutečnosti slouží k jejich osobní spotřebě a nemá s jejich podnikáním společného snad zmiňovat nemusím. Není v tom žádná závist, jenom zkušenost. Nevidím zástupy živnostníků a podnikatelů, kteří živoří na pracovních úřadech. Cítím jejich zodpovědnost za to, že vytvářejí pracovní místa a nesou obrovský díl zodpovědnosti za to, aby jejich zaměstnanci měli každý měsíc svoji mzdu a aby mohli dostát svých závazků vůči svým partnerům. Berte to jen jako příměr. Jestli ministr financí opírá svůj návrh o nutný daňový dovýběr a chce o to připravit ty příjmově nejslabší, zkuste jim vysvětlit, že ti, kteří jdou pro auto za 1.2 milionu Kč s DPH dostanu 200 tisíc zpět a že tuto výjimku státní rozpočet hravě unese. Počítat Vás nemusím učit. Co se týká vlaků, patří českému státu a tedy i Vám. Jak jejich stav odpovídá tomu, jakým způsobem se o ně český stát stará a jakým způsobem financuje svůj vlastní majetek. Nepřál bych Vám, abyste byl ve stejné roli a ve stejném postavení vůči státu jako České dráhy. Už dávno byste zkrachoval. České dráhy ze svého majetku (Vašeho i mého) financují ztrátovou osobní dopravu, kterou si stát a kraje objednají a nezaplatí.
Jaromír Dušek
KD
Dobrý den, pane Dušku, aniž bych se chtěl zastávat ministra financí, proč říkáte jen půl pravdy? Totiž, že vláda se chystá zrušit cca 40 daňových výjimek. Ale už neříkáte, že se chystá zavést zaměstnanecký výdajový paušál (doufám, že jsem to nezkomolil), který by byl pro všechny, ne jen pro zaměstnance odvětví, která jsou notoricky ztrátová a dotovaná.
Nevím, kde berete odvahu tvrdit, že se 42 benefitů vztahuje na odvětví notoricky ztrátová a dotovaná. Je to ve většině případů právě naopak. Prosperující společnosti s nějakou historií své benefity poskytují zaměstnancům jako samozřejmost. Nejméně benefitů je u společností, kterým se na trhu významně nedaří a nemají prostředky na to je poskytnout. A také tam, kde nepůsobí žádná odborová organizace a kde nemá kdo by se zaměstnanců vůči zaměstnavatelům zastal. Kdyby tzv. výdajový paušál byl tak lukrativní, jak se snažíte naznačit, myslíte si, že by reakce odborářů na návrhy ministra financí byla tak tvrdá?
Jaromír Dušek

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist