doprava-dalnice-auta__192x128_.jpgStavba potrvá do dubna 2010 a způsobí v úseku mezi osmým a jedenáctým kilometrem D1 postupně řadu dopravních omezení.

Stavbu připravovalo podle zástupce ŘSD Jana Hořeního několik desítek odborníků na dopravní stavitelství, tým tvořili zástupci ŘSD, projekčních kanceláří, stavebních firem a policie.

"Záměrem je maximálně snižovat pravděpodobnost vzniku kolon či dopravních nehod, ovšem je potřeba si uvědomit, že postavit pod dnešní D1 novou trasu okruhu nebude z mnoha hledisek vůbec jednoduché," řekl šéf ŘSD Alfred Brunclík.

Začíná se omezením ryhclosti

Zpočátku se stavba provozu na D1 dotkne pouze o krajově, nyní je například v úseku omezena rychlost na 100 kilometrů v hodině. Příští rok v létě ale bude veškerý provoz převeden na nové mosty, aby mohli stavebníci dálnici v původní trase poddolovat. Přes počáteční úvahy o snížení počtu pruhů na čtyři bude mít D1 i během provizoria šest pruhů šest.

Čtěte také:

Křižovatka je součástí jihozápadní části pražského okruhu, která v první polovině roku 2010 propojí plzeňskou D5 s brněnskou D1. V budoucnu by se v tomto úseku měla na okruh napojit i jihočeská D3. Jedinečnost křižovatky v Česku spočívá především v tom, že jde o křížení dvou šestiproudových komunikací.

Křižovatku postaví spolu s devítikilometrovým úsekem k obci Vestec konsorcium firem Dálniční stavby Praha, Skanska, Metrostav a Pražské silniční a vodohospodářské stavby. Cena bude téměř pět miliard korun.

Čtěte BLOG:

Pražský okruh patří k nejdůležitějším chybějícím částem tuzemské dálniční sítě. Má měřit 83 kilometrů, nyní je v provozu 18 kilometrů.

Termíny výstavby posouvají spory mezi ekology a zástupci obcí na jedné straně a ministerstvem dopravy a jeho organizacemi na straně druhé. Jako nejproblematičtější se z tohoto pohledu jeví dva úseky na severu metropole u Suchdola.