Petici podepisovali lidé nejen ze středních Čech, asi třetina podpisů patřila Pražanům. S takovým množstvím podpisů se už musí podle zákona pražské zastupitelstvo peticí zabývat.
Starostové ze Středočeského kraje poukazují na fakt, že dopravní koncepce kraje se zrušením nádraží nepočítala a že není zřejmé, jaké řešení má zaniklé nádraží vyvážit.
"Především občané ze Středočeského kraje byli ze záměru pražských radních rozhořčeni. Nepřejí si rušení nádraží. Mnozí uváděli, že chtějí širší možnosti využití veřejné dopravy do Prahy, ne její omezení," řekla starostka Chýně u Prahy Věra Kovářová, která petici iniciovala.
"Myslíme si, že takový krok musí být úzce konzultován i se Středočeským krajem a příslušnými úřady. Naše obec připravovala dopravní koncepci právě navázáním na Masarykovo nádraží. Najednou má být vše jinak," dodala Kovářová.
Masarykovo nádraží v Praze denně odbaví na 30 tisíc cestujících.
Vedle zrušení Masarykova nádraží radní odsouhlasili i další velké změny, mezi které patří třeba přeměna dnešního nákladového nádraží Žižkov na novou čtvrť či přestavba vlakového nádraží na Smíchově.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist