lanovy_most_praha__192x128_.jpgZákaz vjezdu pro vozy o hmotnosti nad šest tun přestal platit v 17 hodin.

Kamiony nemohly na most několik dní ve směru na Prahu 9, využívaly objížďku přes Švehlovou ulici a Průmyslovou ulici, kde se následně tvořily dlouhé kolony. Most opravovala Technická správa komunikací poté, co byl zde v polovině srpna zjištěn pokles konstrukce.

Uzavřeny zůstávají ještě krajní jízdní pruhy, které přímo sousedí s mostními římsami. V obou směrech jsou otevřeny dva pruhy, nákladní auta jezdí v pravém pruhu a jejich maximální rychlost je zde snížena na 60 kilometrů v hodině.

Lanový most je součástí jedné z nejvytíženějších pražských dopravních tepen a jeho uzavření si vyžádalo celkové zhoršení  situace, kde na mnoha místech dosahovala intenzita dopravy na stupeň pět.

O zhoršené dopravní situaci dále čtěte:

Podle pražského primátora Pavla Béma je hlavním viníkem poničení mostu  právě kamionová doprava a prohlásil, že hodlá udělat vše, aby kamiony v budoucích letech dostal z Prahy. Podle primátora vzniklá situace potvrzuje nutnost dokončit zásadní stavby městského okruhu, aby podobné problémy na přetížených silnicích neměly za následek další dopravní kolaps.

Lanový most byl otevřen v prosinci 1996, kdy se stal jednou z nejdůležitějších částí Jižní spojky. Měří 400 metrů, a z toho je polovina plochy závěsná. Vytíženost mostu čítá denně téměř 100 tisíc aut.

Poslední srpnový víkend skončí v Praze i další omezení. Plný provoz bude zaveden v ulicích Anglická, Sokolská, Radlická a Patočkova ve Střešovicích. Dopravní omezení budou pokračovat v místech, kde se buduje městský okruh.