To, že řidiči budou moci Lanovým mostem projíždět už od 18:00, je pro Prahu a okolí významná zpráva, byť šlo o pouhých několik hodin rozdílu proti původnímu harmonogramu. Odvrátil se tak totiž předpokládaný kolaps pátečního rozsahu. Když lidé odjížděli z metropole na víkend, projevila se uzavírka Lanového mostu zácpami i několik desítek kilometrů od hlavního města.

"Po provedení zkoušek, které prokázaly požadovanou tvrdost betonu, po dohodě s projektantem a také s ohledem na podvečerní nedělní dopravní špičku jsme se rozhodli obnovit provoz na Lanovém mostě již od 18 hodiny," uvedl v neděli dopoledne pro ČTK ředitel Technické správy komunikací Luděk Dostál.

Kolaps dopravy v Praze 

Minulý týden dělníci na mostě zjistili prasknutí jednoho z nosníků, což mělo za následek pokles celé konstrukce. Technická správa komunikací následně rozhodla, že musí být most okamžitě opraven. Oprava připadla na tento víkend a vyžádala si uzavření mostu.

Čtěte také

Pražský primátor Pavel Bém za viníka zničeného mostu označil kamionovou dopravu a prohlásil, že udělá vše, aby kamiony dostal z Prahy, kam nepatří.

Kamiony v době opravy mostu musí jezdit objíznou trasou, která vede přes Průmyslovou a Švehlovu ulici. Toutéž cestou sice samozřejmě mohou projíždět i řidiči osobních vozů, TSK je ale předem varovala, aby to raději nezkoušeli.

"Objízdná trasa pro osobní automobily vede po stejné trase. Ale jelikož předpokládáme její zahlcení kamióny, tak řidičům osobních vozů doporučujeme využít jiných místních komunikací," uvedl Mrázek.

"Vyhnout se Lanovému mostu bude znamenat, že doprava ve všech radiálách, jako je Vinohradská, Černokostelecká, mnohonásobně vzroste," říkal mluvčí Středočeského kraje Martin Kupka.

Nové blogy na iHNed.cz

A černé scénáře se naplnily. V pátek odpoledne se po celé objízdné trase tvořily kolony. Napilno měla především dopravní policie. Na všech příjezdových komunikacích umístila informační tabule a situaci monitoroval i vrtulník.

Lanový most - dominanta Jižní spojky od roku 1996

Lanový most je architektonicky i prakticky jednou z nejdůležitějších částí pražské Jižní spojky. Do provozu byl uveden v prosinci 1996. Je 400 metrů dlouhý, z toho polovina plochy je zavěšená. Denně po něm projede téměř 100 tisíc aut.