Tunel na stavbě vnějšího automobilového okruhu kolem Prahy mezi Lahovicemi a Vestcem je proražen v obou jeho částech. Stavbaři ve čtvrtek dokončili ražbu druhé tunelové roury, první je proražena od března.

Prohlédněte si

Celý úsek obchvatu o délce 8,5 kilometru má stát 5,9 miliardy korun a sloužit motoristům by měl v dubnu 2010.

tunel_praha_lahovice_vestec__192x128_.jpgRažba budoucího tříproudého tubusu tunelu, kterým se bude jezdit od Vestce k Lahovicím, nebyla snadná. Za den dělníci prorazili nejvýše pět metrů, razit se mohlo kvůli hygienickým normám pouze ve dne. Podle mluvčího společnosti Skanska Ondřeje Šucha se navíc kvůli horninovému složení musely tubusy neustále zpevňovat.

Tunel dolů k Vltavě bude dvouproudý, ten nahoru bude mít o pruh více. "Je to z důvodu toho, aby pomaleji jedoucí kamiony nezdržovaly provoz a daly se snadněji předjíždět," uvedl Šuch.

Nové blogy na iHNed.cz

Dominantou úseku bude vedle tunelu také 236 metrů dlouhý most přes Vltavu. Nejvyšší povolená rychlost v této části vnějšího okruhu je navržena na 100 kilometrů za hodinu.

Stavba bude součástí jižní části vnějšího okruhu, který má odvést kamiony a tranzitní dopravu z přetížené Jižní spojky a oblasti Barrandova. Podle náměstka středočeského hejtmana pro dopravu Karla Vyšehradského s dokončením jihozápadní části souvisí také další dopravní investice ve středních Čechách, jako je obchvat Jesenice nebo plánované rekonstrukce některých silnic. Dokončení části vnějšího okruhu bude podle Vyšehradského znamenat pro obyvatele úlevu od hluku a dopravní zátěže.

Celý okruh kolem Prahy o délce 83 kilometrů má zásadní význam pro zklidnění dopravy v metropoli. V provozu je zatím 18 kilometrů.