Výstavba dálničního tahu D3, který má vést z Prahy přes Tábor a České Budějovice do Rakouska se protahuje. Podle středočeského hejtmana Petra Bendla za to může ministerstvo životního prostředí. To se ve středu proti Bendlově tvrzení ohradilo.
"Pan hejtman Bendl vycházel při obvinění mého ministerstva ze zpoždění stavby středočeské části dálnice D3 z nesprávných a nepravdivých informací. Když už měl potřebu někoho kritizovat za zpoždění přípravy dálnice D3, měl být adresátem jeho kritiky jiný resort. Ředitelství silnic a dálnic předložilo námi požadované varianty D3, které vedou mimo cenné partie Posázaví a České Sibiře teprve čtyři měsíce po jejich vypracování," říká ministr životního prostředí Martin Bursík.
Podle Bursíka byl vypracován projekt, který se neřídil připomínkami ministerstva. A to přesto, že Bursíkovo ministerstvo prý Ředitelství silnic a dálnic včas předložilo všechny potřebné dokumenty.
"Nejenom, že ŘSD varianty dálnic předložilo pozdě, ale navíc nejsou zpracovány dobře a investor na nich bude muset ještě hodně odpracovat. Na bedra ŘSD tak padá půlroční zdržení výstavby dálnice," okomentoval situaci náměstek ministra Aleš Kuták.
Bursíkovo ministerstvo na svých stránkách zveřejnilo dokument s připomínkami k předloženým variantám D3 (přečíst si ho můžete ZDE). Navrhuje v něm úpravu hned několika tras dálnice.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist