Kamion vážící 70 tun a přesahující délku 25 metrů - podobné kolosy možná brzy potkáme na našich silnicích. Ministerstvo dopravy teď ověřuje, zda je jejich provoz na českých dálnicích vůbec možný.
"Zatím probíhá testovací provoz mezi Mladou Boleslaví a Rokycany v rámci povolení automobilky Škoda," řekl iHNed.cz mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Souprava vyjíždí dvakrát denně. Z Mladé Boleslavi křižuje čtyřproudou silnici R10, aby se v Praze napojila na Jižní spojku. Centrum objíždí dále přes Barrandovský most a ulicí K Barrandovu, na jejímž konci se napojuje na silnici R1. Od Třebonic pak zamíří do dálnici D5 až do Rokycan.
"Podmínkou je, aby takové tahače využívaly jen dálnice nebo komunikace první třídy," dodal Hanzelka.
Testovací souprava standardu "silničních vlaků" odpovídá jen délkou. Měří 25,5 metrů, váží ale jen 27 tun. Pokud bude testování úspěšné, na silnice by vyrazily kamiony s návěsy o hmotnosti až 70 tun.
Výsledky tříměsíčního testování vyhodnotí ministerstvo dopravy v polovině září. Pak rozhodne, zda provoz obřích kamionů na českých silnicích povolí.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist