tatra-armada-192-128.jpgNákup dalších nákladních vozidel na podvozku však neproběhne přímo od Tatry Kopřivnice, ale od dalších dodavatelů od kopřivnické Tatry.

Vozidla by měla doplnit 556 automobilů, které kopřivnická firma na základě smlouvy z roku 2006 již letos začala armádě dodávat. Celkem by tak vojsko mohlo mít přibližně 1000 tatrovek.

Čtěte více o Ministerstvu obrany:

Drtivou většinu vozidel z již uzavřeného kontraktu vojáci převezmou v úpravě s valníkem. Vojsko však kromě toho potřebuje i vozidla ve speciální, například dílenské nebo radiové úpravě. Právě speciální modifikace by měla dodávat jiná firma než Tatra Kopřivnice, která vyrobí pouze podvozek. Ministerstvo obrany proto s Tatrou smlouvy uzavírat nebude a využije služeb jiné společnosti.

Podle zdroje ČTK se celková výše investice dá jen těžko odhadovat, protože jednotlivé úpravy vozidla se mohou lišit. Cena za jedno auto se však bude odvíjet od toho, kolik v již uzavřeném kontraktu stojí jeden podvozek tatrovky. Podle dostupných informací si Tatra za něj účtuje asi čtyři miliony korun.

Výměnu moderních vozidel za legendární Pragy V3S vojáci označují za symbolické střídání generací. Nová vozidla měla armáda dostat již na konci minulého roku. Zakázka se však kvůli nedostatkům zjištěným během testů vozidla zpozdila. Vozy byly například těžší než určovala dohoda. Automobilce proto hrozí za zpoždění dodávky vysoká pokuta.