Doba, kdy budou kamiony poháněny výhradně elektřinou, s čímž počítá třeba americká Tesla, je ještě docela daleko. Myslí si to japonská Toyota, která se v rámci své značky Hino raději soustřeďuje na výrobu tahačů kombinujících dieselový motor s elektromotory. Firma už takové hybridy vyrábí, teď ale představila nový model Profia, který se navíc spoléhá na pomoc umělé inteligence. Systém využívá dat z GPS navigace a gyroskopických senzorů umístěných na voze. Podle nich pak upravuje využívání různých pohonných jednotek kamionu, a navíc prý dokáže krotit jezdecké zlozvyky řidiče. Díky tomu Profia údajně dokáže spotřebovat až o 15 procent méně paliva než klasické dieselové trucky.

Hino plánuje nové chytré kamiony vyslat na silnice v půli příštího roku. S výrobou zcela elektrických vozů začne až po roce 2020. Podle japonské firmy se zatím sázka na "eTahače" nevyplácí kvůli jejich vysoké pořizovací ceně, rozměrnosti pohonných baterií a vysoké provozní hmotnosti.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se