Zákazníků nepřibývá a průměrný výnos na jednoho jde dolů. Přesto největšímu českému mobilnímu operátorovi T-Mobile za prvních devět měsíců roku meziročně narostly tržby − o 12 procent na 19,9 miliardy korun. Provozní zisk vzrostl o pět procent na osm miliard. Výrazně tomu pomohla konsolidace s výsledky společnosti GTS a T-Systems, se kterými se T-Mobile nedávno spojil.

To samotné tržby z mobilních služeb klesly o čtyři procenta na 13,6 miliardy korun. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o 12 korun na 253 korun. Pro srovnání, konkurenční O2 dosáhlo ve stejném období u svých mobilních zákazníků měsíčního výnosu v průměru 289 korun.

Výsledky T-Mobilu také ukazují, jak jsou pro operátory stále důležitější data. Z průměrného výnosu na zákazníka mají podíl už 44 procent, což je o sedm procentních bodů více než před rokem a nový rekord. Objem přenesených dat se meziročně zvýšil o 56 procent na 11 687 terabytů. Významný růst datové spotřeby a klesající měsíční útrata na uživatele jsou hlavními dlouhodobými trendy i podle šéfa českého T-Mobilu Milana Vašiny. Ten považuje rychlá data a vztahy s firemními zákazníky za priority společnosti.

Počet mobilních zákazníků T-Mobilu se výrazně nezměnil a pohyboval se těsně pod šesti miliony. Více než 3,5 milionu zákazníků používalo některý smluvní tarif, 2,4 milionu volilo předplacenou službu. T-Mobile je tak s přehledem největším mobilním operátorem v zemi. O2 mělo na konci září 4,91 milionu zákazníků.

Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996 a od roku 2002 je součástí mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, která své výsledky včera zveřejnila také. Ve třetím čtvrtletí vykázala zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o 13 procent na 5,17 miliardy eur, v přepočtu 140 miliard korun. Hospodaření podpořila americká divize T-Mobilu, hlavně díky oslabení eura. Tržby skupiny se zvýšily o 9,3 procenta na 17,1 miliardy eur.