Síť operátora O2 postihl ve středu výpadek ve velké části Česka. Problémy byly se spojením hovorů i připojením k mobilnímu internetu. Všechny služby byly ještě dopoledne obnoveny a síť by nyní měla být plně funkční.

Výpadek podle O2 postihl mobilní sítě v jižních, západních a středních Čechách a části Prahy. Na facebookové stránce operátora si ale lidé stěžovali i na poruchy na Moravě a ve Slezsku, výpadky v celé České republice ČTK potvrdili i hasiči. "Zaznamenali jsme problémy ve všech regionech, tedy i na Moravě. Výpadek ale nebyl plošný, místy se dovolali i zákazníci O2," řekla mluvčí Hasičského záchranného sboru ČR Nicole Zaoralová.


"Příčinou bylo přerušení optického kabelu," řekla o příčině problémů mluvčí O2 Lucie Pecháčková. Kabel podle ní poškodila firma, která prováděla pro O2 revizní práce na síti.

Lidé se nedovolali ani na linky záchranky, policie a hasičů. "Ti, kteří se na tísňovou linku nemohou dovolat, musí ze svého mobilního telefonu vyndat SIM kartu. Na tísňovou linku 112 se totiž lze dovolat i bez SIM karty a hovor bude standardně odbaven," sdělila mluvčí Hasičského záchranného sboru ČR Nicole Zaoralová.

Kvůli výpadku se lidé nemohou dovolat i do řady firem, jež služby operátora využívají. O svých potížích informovala prostřednictvím Twitteru například i GE Money Bank.

Podle pracovnice pobočky O2 v Praze zatím ani zaměstnanci nevědí, proč výpadek vznikl nebo za jak dlouho bude odstraněn. "Většinou se firma snaží, aby se takovéto obtíže vyřešily do hodiny," uvedla. Zákazníkům doporučuje, aby si po čase restartovali telefony, aby případně již opravený systém mohl naběhnout.

O2 je jednou z největších telekomunikačních firem v České republice. Mobilní služby od O2 využívalo ke konci června 2015 celkem 4,9 milionu zákazníků a počet zákazníků smluvních služeb činil 3,3 milionu. Internet v mobilu používalo díky rozvoji vysokorychlostních sítí 1,5 milionu zákazníků a počet zákazníků pevného internetu xDSL dosahoval 799 tisíc. Majoritní podíl přes 85 procent v O2 vlastní investiční skupina PPF.