Výrobce legendárního Igráčka, společnost Efko – karton, zavádí nový obchodní název Pokeeto. Další novinkou je figurka dítěte. Z Igráčků tak bude možné sestavit kompletní rodinu.

S tím ostatně firma počítala už při výrobě plastového auta, které Igráčky doplňuje. „Na přední sedadla se pohodlně vejdou dvě postavičky. Vzadu máme připravené zácvaky, kam lze přidat sedačku pro děti,“ popisuje týdeníku Ekonom Miroslav Kotík, majitel hračkářské firmy Efko. Na trhu by se dítě mělo objevit příští rok.

Letos firma počítá s investicemi až 19 milionů korun. Výrazně se má zatraktivnit především série Igráčků. Čtyři až pět milionů korun Efko investuje do nákupu forem na lisování nových komponentů – postavičky dítěte, nákladních aut a traktoru k Igráčkovi.

Zatím firma Efko – karton vyvážela necelou třetinu produkce, a to hlavně na Slovensko, do Maďarska a Polska. Nyní plánuje proniknout na nové trhy. A usnadnit to má právě název Pokeeto.

Když se loni Igráček zkoušel dostat do Itálie pod původním názvem, narazil. V italštině tohle slovo totiž vůbec nezní dobře.

„Se stejnou reakcí jsme se posléze setkali i u jiných zahraničních partnerů, a tak nás napadlo figurku přejmenovat na Pokeeto, nic konkrétního to sice neznamená, ale zní to podobně jako anglický výraz pro kapsu, což může asociovat, že se tahle postavička vejde do kapsy,“ popisuje týdeníku Ekonom Miroslav Kotík novou exportní strategii a dodává, že první postavičky se značkou Pokeeto jsou momentálně ve výrobě.

V roce 2013 plánuje společnost Efko navýšení vývozu o pět až osm procent. „Máme nové partnery v Rusku a Itálii, jednáme o vstupu na portugalský trh,“ popisuje Miroslav Kotík.

 

V Rusku uzavřela firma kontrakt v přepočtu na více než 800 tisíc, v Itálii na 1,75 milionu korun. Největší zakázka by mohla zamířit do Portugalska, kde se nyní jedná o smlouvě na zboží až za dva miliony korun.

Společnost Efko s obratem blížícím se k 60 milionům korun letos očekává další růst, a to asi o 10 až 15 procent.
Na celkové produkci se hračky a hry podílejí 60 procenty. Zbylých 40 procent představuje výroba potahované kartonáže čili lepenek s barevným potiskem v různých podobách, konkrétně hlavně obalů a propagačních materiálů. Firma je známá hlavně díky tomu, že oživila legendární plastovou postavičku z doby komunismu – Igráčka.

Týdeník Ekonom navštívil továrnu, kde se Igráček vyrábí. Podívejte se:

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se