Zhruba tři stovky lidí z Ostravy a Brna stále čeká v Djerbě a v Tunisu, až je kancelář Sunny Days odveze domů z dovolené. Desítky jiných lidí zase čekají v Česku, aby na dovolenou odletěly.

Cestovní kancelář, jedna z větších podle počtu klientů, tvrdí, že zapomněla objednat dvě letadla. Majitel teď situaci řeší, podle infomací Asociace cestovních kanceláří, kam Sunny Days patří, by první část klientů z Čech měla odletět v neděli ve 23 hodin se společností SkyEurope. Druhá část poletí asi až v pondělí.

Nedluží. Zatím

Podle informací Tomia Okamury z asociace Sunny Days nedluží ČSA, se kterými má týdně 5 až 7 letů, a nedluží ani hotelům v Tunisku. "Naše asociace nezaznamenala, že by v Tunisku dlužila," řekl iHNed.cz Okamura.

Klienti v Tunisku jsou nyní ubytování v jejich hotelech a některým je poskytováno i stravování all inclusive. Podle toho, jak turisty citují některé servery, však přesto mezi klienty vládne velké rozčarování. S těmi klienty, kteří měli odletět z Česka, majitel o situaci jedná - nabízí jim proloužení pobytu, aby o nic nepřišli, nebo, když se musí vrátit zpátky v původním termínu, bude jim poskytnuta kompenzace, řekl Okamura.

Postup Sunny Days, že vybrala peníze a nezajistila odlet, Okamura označil za neprofesionální.

Na otázku, zda se může jednat o blížící se krach, Okamura řekl, že tato otázka je namístě, ale že pro majitele teď mluví, že společnost podle dostupných informací za služby nedluží a že majitel intenzivně komunikuje, aby situaci vyřešil.

Pobočky Sunny Days, které mají otevřeno v neděli, zatím prodávají zájezdy dál. "Máme jen jedno opožděné letadlo, ale jinak fungujeme normálně dál," řekla iHNed.cz pracovnice pobočky cestovní kanceláře v pražském centru Nový Smíchov.

Mluvčí ČSA, na jejíž chybu se majitel Sunny Dayy původně odvolával, popřela, že by aerolinky nezajistily nějakou objednávku pro cestovní kancelář. "Žádný charterový let z Brna ani Ostravy do Tuniska nebyl na tento víkend objednán žádnou cestovní kanceláří ani jiným zákazníkem. Na základě přání a platných smluv našich klientů byla do této destinace vypravena celkem tři letadla, všechna ale podle dohody a zcela podle plánu letěla z Prahy a do Prahy se také vracela," prohlásila Hana Hejsková (ČSA).

Drobné problémy s letadly měla Sunny Days i v loňské sezóně. Například lidé, kteří z Tuniska měli odletět do Prahy, přistáli v Brně, jiní klienti museli odletět o den později, než původně měli.

Sunny Days měla v roce 2007 cca 70 tisíc klientů, vloni 45 tisíc a letos opět o něco méně. Sunny Days je největším tuzemským operátorem pro Tunisko, každý druhý Čech přijel do Tuniska prostřednictvím této kanceláře.