Podle výsledků průzkumu si téměř polovina kuřáků v Česku myslí, že nedopalek je biologicky lehce rozložitelný odpad. Každý pátý z nich odhazuje nedopalky na zem namísto do směsného odpadu. Cigaretový filtr se přitom v přírodě rozkládá až 15 let.
Informovat a motivovat ke správnému nakládání s nedopalky má kampaň Cigaretovník. Která bude představena ve čtvrtek 9. června 2022 v Praze. Představí ji zpěvačka Jitka Boho, která se v ochraně životního prostředí intenzivně angažuje. Informace přidají také Lukáš Horák z Českého sdružení pro značkové výrobky a Miroslav Kubásek ze spolku Ukliďme Česko.
Vysoké zdanění cigaret kuřáky neodradilo. Stále častěji ale volí levnější bezdýmné alternativy nebo vyjíždí do Polska
Kampani poskytly záštitu České sdružení pro značkové výrobky, Svaz průmyslu a dopravy ČR, spolek Ukliďme Česko a Sdružení místních samospráv ČR. Kampaň financují největší tabákové společnosti v České republice, Philip Morris, Japan Tobacco International, British American Tobacco a Imperial Brands. Tisková konference Českého sdružení pro značkové výrobky, Svazu průmyslu a dopravy a spolku Ukliďme Česko začne ve 13:30.